SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

30 Jun 2008

Monday, June 30, 2008
malaysiakini - Najib denies involvement in 'conspiracy' [part 2]

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menafikan yang beliau terbabit dengan isu laporan kes liwat terhadap Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dibuat oleh seorang pembantu Anwar Sabtu lalu. Timbalan Perdana Menteri turut menafikan dakwaan yang beliau turut terbabit dalam mengancam keselamatan Anwar. berita penuh di akhir artikel.


heleconia : Tiga pemimpin yang pernah bersahabat baik, kini saling jatuh menjatuhkan. Sebuah negara yang mengamalkan sistem sekular boleh jatuh apabila berlakunya kombinasi kehancuran tiga sistem berikut :-

Gejala sosial

Politik

Ekonomi

Gejala Sosial :
Kini kita sedang melihat jatuhnya moral masyarakat iaitu penyakit gejala sosial yang semakin dahsyat. Sudah sekian lama ia menjangkiti. Kini ia sampai ke peringkat hingga jenayah dan maksiat hampir sudah tidak terbendungkan lagi. Jika lebih 30 tahun lalu, bila ada kes bayi dibuang atau pembunuhan, ia boleh menyebabkan kegemparan, dan dijadikan bahan terbaik untuk melariskan jualan akhbar.


Sekarang ia perkara biasa, tidak perlu lagi di letak di muka depan. Pembaca sudah sampai ke peringkat muak dengan berita-berita sebegini. Malah dalam akhbar2 tabloid harian, isi sensasinya adalah perihal KEROSAKAN MASYARAKAT, dipapar hebat untuk menarik pembaca, tanpa diiringi tulisan2 yang menyarankan solusinya. Semua orang semacam muak juga untuk bercakap soal Islam dan Tuhan. Masyarakat sudah merasa tidak selamat. Penculikan, rogol, zina, rompakan, ragut, pecah rumah, sindrom along dan jenayah yang berkaitan dengannya, semakin menjadi-jadi.

CCTV laris sekali, ia dipasang di mana-mana, kecuali di lorong-lorong gelap di mana kejadian jenayah lebih kerap berlaku, permintaan terhadap sistem penggera elektronik juga semakin meningkat. Penjara dibanyakkan, kekebalannya sangat diutamakan supaya banduan tak lolos, teknologi forensik dicanggihkan, makmal forensik dibesarkan, bilangan polis diperbanyakkan, gaji polis dinaikkan, peruntukannya dilipatgandakan, kosnya pula melibatkan jutaan ringgit. Ini sahajalah yang dapat dijanjikan para pemimpin untuk mengurangkan kejadian jenayah (konon) dan melegakan ketakutan rakyat.



Politik :
Tuhan dan Islam juga tidak lagi menjadi relevan dalam janji2 mereka, tidak lagi hadhari. Keduanya, penyakit yang boleh meranapkan sebuah sistem negara sekular adalah apabila jatuhnya sistem politik. Jangkitan penyakit politik ini sudah hanyir dan busuk. Ia bagai tumour malignant kronik yang menghampiri peringkat ke empat. Sekarang hanya menunggu ajal sahaja.

Politik yang penuh kepalsuan ini mengganas, hampir semuanya terlibat, pemimpin besar, kecil tidak terkecuali. Kejatuhan sistem politik sekular berdasarkan demokrasi sudah sangat hampir. Merujuk kepada artikel Politik Lakonan sekurang-kurangnya ia dapat menjelaskan mengapa ia berlaku demikian.

Dalam mempertahankan diri para pemimpin, rakyat bawahan sudah tidak relevan lagi, Yang penting AKU, EGO AKU, PANGKAT AKU, MEDIA AKU, GAJI AKU, DUIT AKU, PROJEK AKU, DENDAM AKU! Artikel penuh Bangsaku bukan Melayu / Bila Melayu Terbela?


Hari ini kita melihat semula akan kebejatan politik yang begitu hina. Hina kerana menjadikan kebejatan nafsu dan pendakwaan tanapa sebarang saksi yang syar'ie. Manusia menjadi hilang malu. Terkini seperti diberitakan di malaysiakini :


kemaskini 3:15pm Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang dituduh meliwat seorang pembantu di pejabatnya, telah diberikan amaran agar berhati-hati mengambil Mohd Saiful Bukhari Azlan bekerja, kata sumber-sumber PKR. Bagaimanapun penasihat parti itu tidak memberikan perhatian berat terhadap beberapa maklum balas tentang latar belakang pemuda itu, yang mendakwa beliau diliwat kali terakhir pada 26 Jun lalu di sebuah kondominium di Jalan Setia Kasih, Desa Damansara.


Mengapa wacana dan helah begini harus diambil bagi menculas seteru dan lawan politik. Apakah kegagalan memulih senario yang kian panas maka terdorong agenda buruk dan hina ini digunapakai semula ? Ohh! pemimpinku.


Pemimpin Malaysia khususnya Pak Lah telah pun punya jauh lebih dari tujuh puluh sebab untuk beliau meletakkan jawatan. Segala usahanya untuk menguatkan kerajaan gagal dan tidak boleh dipertahanan. Untuk menampung lubang sana, lubang sini pula terbuka. Jalan yang sepatutnya lurus kelihatan bengkang bengkok, malah berlubang-lubang. Keputusannya sudah tidak konsisten. Rakyat sudah masak dengan agendanya. Tiada siapa yang kelihatan mampu dan layak untuk memulihkan kerosakan semua sistem yang ada, kecuali angan-angan belaka. Artikel berkaitan rujuk Peringatan utk Pemimpin…menunggu pemimpin SUPER-SOLEH…

Sistem ekonomi :
Kejatuhan sistem ekonomi boleh menjadi punca utama : peranapan sebuah sistem negara sekular. Nah, tiba-tiba ia menyerang dengan acute sekali. Dalam masa negara tenat dengan pertelagahan politik, kelumpuhan ini tiba-tiba menyerang dari segala sudut. Inilah penyakit yang mengakibatkan semua kelas rakyat merana. Ketepurukan ekonomi Malaysia dikatakan bakal berlaku bagai retak menanti belah. Pakar2 ekonomi sudah mempredikkannya, bahananya sudah dirasai sedikit demi sedikit tetapi pantas. Tiada apa yang dapat diperkatakan lagi ! Tunggulah !

artikel ini telah diedit semula.
Posted by Adam Trade at 4:32 PM 0 comments Links to this post