SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

18 Jul 2009

KENYATAAN AKHBAR PRESIDEN

Siasatan Kematian Setiausaha Politik Exco Selangor Mesti Menyeluruh dan Telus
16 Julai 2009

Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) merasa amat sedih dan terkejut dengan berita bahawa Teoh Beng Hock, setiausaha politik kepada Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Kembangan Ean Yong Hian Wah, yang ditahan oleh Suruhanjaya Pencegah Rasuah (SPRM) semalam untuk siasatan, didapati mati di Ibu Pejabat SPRM tengahari ini.

Memandangkan bahawa beliau jatuh dan mati dari pejabat SPRM hari ini setelah penyelesaian interogasi oleh mereka pada 3:45 pagi ini, KEADILAN menuntut bahawa siasatan segera dan menyeluruh dilakukan oleh pihak polis dan SPRM. Selanjutnya, hasil siasatan itu mesti telus dan tindakan serta-merta mesti diambil untuk memastikan keadilan dalam hal ini, memandangkan beliau mati dalam keadaan yang sangat mencurigakan.

Saya juga memanjangkan ucapan takziah bagi pihak KEADILAN kepada keluarga Teoh Beng Hock, yang meninggal dalam keadaan tragik ini. Kami juga menawarkan bantuan seboleh mungkin dalam waktu kesedihan mereka ini.

Akhirnya, kami berharap pihak berkuasa, media dan semua pihak berkenaan akan menghormati dan mendukung keluarga beliau pada masa gelap ini, yang pasti sangat menekan dan menyedihkan bagi mereka.


WAN AZIZAH WAN ISMAIL
Presiden
Parti Keadilan Rakyat