SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

21 Sep 2009

Gurindam Ayoyoo..sami lawan chedet ?

Oleh : albanjari

Dah takdir chedet, waktu gemilang berkuasa, semua patuh dan wala'. Pencacai nak angkat muka pun takut. Tu belum lagi kalau chedet berdehem, mau ada yg jatuh longkang, sekali kena tempik, barai kena terajang.

Sama juga dgn tok sami ni, dulu bukan main gosok punggung chedet, " kami tetap taat setia berada di belakang perdana menteri.", chitt poorah..hohohoho ! Itu kisah dulu, sekarang tok sami sudah pandai maa..buleh warning plak chedet, jangan masuk campur ayoyo..!! Amma..!
Pendapat bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad telah menjejaskan jentera pilihan raya Barisan Nasional (BN) dalam setiap pilihan raya kecil, kata Presiden MIC Datuk Seri S Samy Vellu. Beliau berkata, Dr Mahathir tidak patut campur tangan dalam setiap pilihan raya kecil kerana pendapat beliau telah menjejaskan jentera pilihan raya BN semasa pilihan raya kecil berkenaan.

"Dr Mahathir tidak sepatutnya campur tangan dalam terlalu banyak perkara yang mungkin meletakkan BN dalam keadaan sukar," katanya.

Bekas Perdana Menteri sebelum ini berkata, Tan Sri Mohd Isa Samad tidak patut diletakkan sebagai calon bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang kerana beliau pernah digantung daripada Umno selama tiga tahun dari Jun 2005 atas dakwaan terbabit dengan politik wang.

"Hanya Perdana Menteri mempunyai kata putus mengenai siapa yang patut jadi calon (di Bagan Pinang)," kata Samy Vellu kepada Bernama semasa diminta mengulas kenyataan bekas Presiden Umno itu.

Kenyataan Mahathir tentang Pilihanraya Kecil Bagan Pinang memberi peluang kepada Sammy membalas dendam kritikan Mahathir kepadanya. Pertembungan bekas rakan sehati sejiwa BN suatu ketika dulu dilihat akan mencemari gerak kerja BN. kenyataan Mahathir berkaitan calon di Bagan Pinang juga memberi isyarat campurtangan Mahathir di dalam pemerintahan Najib.

Mahathir berjaya menyingkirkan musuh ciptaannya, Khairy Jamaluddin dalam pembentukan Kabinet. belum terjadi dalam sejarah seorang Ketua Pumuda yang dipilih dalam persidangan yang sah tidak dipilih di kabinet sebaliknya calon kalah yang diletakkan bersama timbalannya di Kabinet.

Kini Mahathir sekali lagi cuba memberi "nasihat" (keputusan) dalam penentuan calon Bagan Pinang. Hampir pasti nasib Isa Samad dirudung malang apabila diteliti ulasan awal Mahyudin Yasin. Jika Najib bertegas menerima keputusan umNO Bagan Pinang mencadangkan wakil tunggal yang mengetuai kawasan itu, beerti Najib bersedia menjadi sasaran kritikan Mahathir. Harus diingat, Mahyudin memang telah bersedia menjadi regu Mahathir.... Kita tunggu kemelut kehancuran keluarga BN selepas MCA yang kini retak menanti berderai !