SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

27 Jan 2009

SIK - Rakyat ada masalah ADUN & MP pie mana..?

Assalamualikum

Saya berharap pihak editor KEDAHLANIE dapat dipanjangkan email ini kepada YB ADUN JENERI (Cikgu Ya) dan YB SIK (Che Uda). ini penting kerana saya sudah puas mencuba mencari blog or web yg boleh menghubungkan kedua dua pemimpin tempatan ini. Hasilnya zero, yg ada pun tak diupdatenya..Aduanya begini. saya merupakan salah sorang pengundi saluran 3 bagi ADUN jeneri yg telah memberikan undi kepada jemaah islam PAS dlm PRU12 yg lepas. Setelah hampir 11 bulan memerintah, saya rasakan ada beberapa isu tempatan yg berlegar dikawasan sy ini yg masih belum diselesaikan.

jika benar PAS komited untuk mengekalkan kemenangan dikwsan ini, YB jeneri dan YB Sik harus memandang serius isu2 ini. ini kerana majoriti penduduk disini agak tinggi jurang digitalnya dan punyai akses yg terhad kepada media alternatif/blog/web dsbg. sudah pasti apa yg dibaca,dilihat dan didengar di media arus perdana yg banyak menghentam kepimpinan PAS kedah boleh mengubah persepsi mereka terhadap kerajaan PAS kedah. ditambah lg masalah tempatan yg dilihat still tidak diberi tumpuan oleh YB Jeneri & YB Sik ini.

CONTOHNYA :1. kg saya, Kg Betong Sik Kedah. majoriti disini ialah hardcore UMNO. namun ada juga yg mengundi PAS pada PRU yg dulu. namun dengan masalah tempatan, ditambah dgn asakan propaganda media arus perdana, kemungkinan besar undi boleh berubah pada PRU13 nanti. Masalah tempatan disini, ialah masalah asas. masalah bekalan air yg kerap terputus. if sekejap tak pe, ini kekadang sampai 3,4 hari. masalah ini sudah lama, namun kebelakangan ini makin teruk jadinya. bayagkan tiap kali hari cuti jumaat sabtu, bekalan air tiada langsung. Apatah lagi bila tiba hari Raya, dan cuti sekolah. hampir setiap minggu masalah ini terjadi.


sehinggakan saya ada dengar seorang penduduk kg yg berkata ' baik aku pangkah dacing kalau lagu ni, pangkah bulan pun dia tak mai tolong langsung masalah air kita ni, MB pun orang PAS dah, apa dia buat?' bayangkan jika ada majlis kenduri dan sebagainya..susah dibuatnya...Dari sudut politiknya, kredit akan dapat kepada PAS sekiranya YB2 dapat menyelesaikan masalah ini. cadangan saya mudah. peruntukkan satu hari sahaja untuk turun padang. bukak khemah, naikkan banner 'hari bersama rakyat'. bukak kaunter aduan... n than analisa, atur gerak kerja untuk selesaikan masalah tempatan ini. saya berkeyakinan penuh jika YB mengambil langkah ini, for sure kawasan saya ini yg majoritinya UMNO ortadoks, akan beralih 360 darjah menjadi penyokong PAS.

inilah peluang dan ruang untuk berdakwah... for me, no hal...selagi PAS dengan dasar Islam nya. selagi itu saya memberikan sokongan penuh.Maaf terpaksa menggunakan saluran ini, segala tumpuan dan ruang yg diberikan pada email ini amat2 saya hargai. Hanya Allah sahaja yg dapat membalasnya. Assalamuaikum..Fuad Abd RahimKg Betong, Sik, Kedah