SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

25 Dis 2010

PENDEDAHAN: Isu "Kalimah Allah" Dirancang Oleh UMNO Sejak Awal Lagi Baru-baru ini Yusri Mohammad menuduh bahawa membenarkan bukan Islam menggunakan k

Baru-baru ini Yusri Mohammad menuduh bahawa membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah adalah salah satu contoh amalan pluralisme. Di sini, Tulang Besi bercadang mahu mendedahkan bukti betapa isu Kalimah Allah ini dirancang menjadi isu SEBELUM isunya menjadi isu besar di media dan masyarakat.

Sebelum Tulang Besi dibuang secara kejam dari "Muslim Blogger Alliance"(MBA) pimpinan seorang yang bernama Zainol Abideen@Mahaguru58, Tulang Besi telah mendapat satu emel dari beliau berkaitan dialog MBA bersama Menteri di Jabatan Perdana Menteri pada masa itu, yakni Zahid Hamidi.

Emel tersebut ada dalam simpanan Tulang Besi dan Tulang Besi bersedia memberikannya kepada sesiapa sahaja yang mahu.

Emel Mahaguru58 itu mendedahkan:

1.0 Dialog itu juga dihadiri oleh Rocky Bru dan Nuraina Samad serta dua orang lagii blogger yang tidak mahu dikenali

2.0 Dialog tertutup tersebut diadakan pada 13 February 2009 di Shangrila Putrajaya

3.0 Turut menghadiri dialog tertutup itu adalah:
3.1 Dato' Hj Wan Mohamad bin Dato' Sheikh Abd.Aziz, PEngarah JAKIM
3.2 Dato' Hj Ibrahim bin Lembut, Pengarah dan Ketua Hakim Mahkamah Syariah,
Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia.
3.3 Datuk Dr. Syed Ali Tawfik, Pengarah IKIM
3.4 beberapa pegawai-pegawai tinggi yang lain

4.0 Di dalam pertemuan itu, Mahaguru58 melaporkan, Zahid Hamidi telah meminta blogger-blogger membantu pihak beliau untuk mmbersihkan salahfaham terhadap Islam yang disebabkan oleh mereka yang mempunyai agenda tersembunyi untuk menentang Islam dengan mengedepankan agenda yang belum pernah didengari sebelum ini seperti penggunaan nama Allah untuk penerbitan mereka yang bukan Islam itu.

Mahaguru58 melaporkan:

The main subject of discussion centred upon the Minister's wish that
the Malaysian Bloggers especially those of us here in The Muslim
Bloggers Alliance led by me together with All Blogs under Rocky Bru
join forces with the Ministry (Islamic Affairs) and support JAKIM,
IKIM and other related Islamic Affairs Departments to help clear the
misunderstandings being unleashed upon the Malaysian populace by those
who have vested agendas against Islam and the Muslims of Malaysia by
creating this wave of controversy by pushing for such unheard of
demands before to use 'Allah' for their obviously unIslamic
publications, etc.


Kesimpulannya, usaha menentang permintaan Gereja Katolik Sabah dan Sarawak menggunakan nama Allah ini telah diketahui dan dirancang penentangannya oleh UMNO (melalui Zahid Hamidi) lama sebelum kes mahkamah majalah "The Herald" mendapat keputusannya.

Sepatutnya Zahid berbincang dan mencari jalan tengah untuk menyelesaikan masaalah sensitif ini. Namun, Zahid menggunakan blogger-blogger "penjilat" seperti Mahaguru58, Rocky Bru, Nuraina Samad untuk mengeruhkan lagi suasana.

Ini bertujuan untuk menaikkan kemarahan umat Islam kepada bukan Islam seterusnya membolehkan UMNO memainkan sensitiviti orang Melayu dan Islam. Hasilnya kelak adalah peningkatan sokongan orang Melayu dan Islam kepada UMNO.

Itu sahaja. Persoalan samada ianya berdasarkan kepada Al Quran dan Sunnah tidak menjadi hal kepada Zahid Hamidi dan UMNO.

Yang penting isu ini memberi laba kepada UMNO dan BArisan Nasional.

Tak heranlah Yusri Mohammad juga menyokong usaha ini dengsan mengeluarkan "fahaman baru" dalam Islam yang mengharamkan pengunaan nama Allah oleh pengikut agama Samawi.

Saya gelarkan orang seperti Yusri Mohammad ini "Khawarij Moden" kerana mereka lebih suka mengharamkan perkara yang tidak diharamkan oleh Allah SWT dan Rasul SAW.

Kalau betul hendak bertindak, kenapa JAKIM tidak bertindak ke atas Mahaguru58 yang mengikut Tariqat yang telah difatwakan sesat oleh Jakim?

Tulang Besi

(Keseluruhan emal Mahaguru58 boleh dibaca dibawah)