SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

19 Mei 2013

PESTA AIR NASIONAL LANGKAWI 2013 CEROI






Pesta Air Nasional Langkawi berakhir hari ini, dengar kata hambar tiada perancangan yang kemas...admin pun tak p dok cari dalam FB takdak pun berita.  Jadi hangpa layan wartawan Aziz Desa komen macam banyak yang tak kena...... 

DARI FB : Aziz Desa

Pesta air nasional langkawi. Elok digelar pesta air pantai chenang di langkawi. Tahniah dan berjaya pada umumnya. Nama nasional tak sesuai juga tidak sampai taraf langkawi. Sekadar taraf pantai chenang. 

Bukan salah kementerian tidak juga tempat tetaoi pasukan atau pegawai yg ditugaskan. Hari ini tengahari backdrop di pentas utama telah dibuka walhal acara tamat jam 6 ptg. Hari ini suku hari dah habis acara seolah-olah tiada perancangan. 

Sistem siaraya yg lemah. Artis amy search ella stacy nasir wahab dikatakan enggan buat sound check. Kesannya persembahan mcm menyanyi di rumah kenduri atau balairaya. Berapa kem bayar depa sampai kem tak boleh menguasai artis sebagai tuan rumah. Artis tunjuklagak. Org langkawi atau penonton disajikan persembahan bertaraf 'hampas'. 

Penjaja dan agensi kerajaan bagai anak ayam kehilangan ibu. Kehadiran kraftangan mada dan jabatan pertanian (ganti ejen tm dan celcom) sekadar tangkap muat. Tiada kesungguhan hebahan walaupun pamer produk bagus. Acara sukan air sekadar lepas batuk di tangga. Urusetia lebih ghairah jaga pentas jaga speaker jaga hiasan pentas jaga majlis perasmian jaga ahli yg berhormat drpd jaga roh pesta air. 

Matlamat pesta air kabur. Pesta air sudah mendatar. Pengisian dan impak laih. Hari ini saja orang itu beraerobik orang itu berkaraoke orang itu lawan cuci pantai dan semua orang itu dlm segala macam itu yg tidak menentu. Buat pesta kerana ada duit ada bajet ada dlm kalendar. Bila rakyat kata pembaziran kita marah. Kita melenting. 

Harap kem pelancongan buat post mortem. Pecat aja team yg sudah tidak kreatif dan inovatif ini. Otak dah beku kudrat dah lesu. Pesta air nasional perlu berubah sejajar menteri yg sudah turut berubah. Silakan datuk nazri aziz. Sentuhan menteri baharu.

~ Admin