SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

10 Okt 2010

APA DAH JADI...


KARAOKE DI LANGKAWI BERTAMBAH, AHLI MAJLIS PATUT LETAK JAWATAN


Rakyat Langkawi merasa amat bertuah berada di daerah yang di panggil Pulau Pelancongan. Arak murah, pusat hiburan yang tumbuh bagaikan cendawan dan barangkali pelacuran pun ada. Kalau ada pusat hiburan dan arak sudah pasti aktiviti pelacuran tidak ketinggalan.Tahniahlah kepada kerajaan negeri kerana mungkin barangkali mahu melihat rakyat Langkawi menceburi bidang seni dan sekaligus menjadi orang Islam yang serba boleh. Islam amar makruf dan amal munkar. Karaoke ini beroperasi bersebelahan dengan masjid Al Hana daerah Langkawi. Saya pernah memohon memasang layar LCD di kawasan ini namun permintaan saya tidak mendapat jawapan hingga ke hari ini. Mungkin aktiviti yang LANDAS bakal buat tidak mendatangkan keuntungan kepada PBT lantas ia tidak diberi jawapan.

Kesal dan teramat kesal dengan apa yang berlaku. Pusat hiburan yang sebelumnya pun lebih dari mencukupi tiba-tiba di tambah pula bilangannya. Penduduk bukan Islam di Langkawi hanya sekitr 10% sahaja tetapi bilangan pusat hiburan seolah-olah orang Melayu Islam adalah penduduk minoriti. Pusat hiburan yang sedia ada beroperasi sehingga kepukul empat pagi. Mereka bebas melanggar undang-undang. Langkawi seolah-olah tidak memiliki Pihak Berkuasa Tempatan.Tiada aduan dari kami rakyat Langkawi yang mendapat perhatian dari kerajaan negeri. Saya telah berkali-kali memaklumkan kepada exco dan Ahli Majlis tentang perlanggaran waktu operasi pusat hiburan namun mereka sengaja memekakkan telinga. Mungkin mereka beranggapan bahawa setiap kemajuan mesti ada pengorbanan lantas mereka menjadikan rakyat Langkawi sebagai korban kemajuan.

AHLI MAJLIS PATUT LETAK JAWATAN
Dari pengamatan dan penilaian kami semenjak dari tertubuhnya kerajaan negeri yang diketuai oleh PAS, kami dapati Ahli Majlis di Langkawi gagal menggalas tanggungjawabnya sebagai harapan masyarakat. Bukan setakat gagal bahkan mereka menambah segala kekusustan yang berlaku sebelum ini. Kami mengharapkan Ahli Majlis yang ada dapat memberi kesejahteraan kepada rakyat Langkawi dengan mengurangkan gejala mabuk dan lain-lain hidonisme, namun sebaliknya apa yang berlaku. Mereka langsung tidak berusaha melakukan perubahan bahkan terus membiarkan maksiat dan mungkarat dari terus berleluasa menjadi amalan rakyat Langkawi. Apakah bentuk Islam yang mereka laungkan selama ini? Mereka gagal menjadi wakil rakyat yang membawa kepada kesejahteraan bahkan membawa rakyat kepada kehancuran dan mengundang bala Allah. Kami sudah tidak mampu bersabar lagi kerana apa yang berlaku mengancam amalan hidup yang LANDAS dan lain-lain NGO Islam perjuangkan selama ini. Berbagai aktiviti kami ketengahkan dalam usaha membawa masyrakat yang rosak kembali ke pangkal jalan namun ada segelintir manusia yang mengkhianati usaha murni kami. Ahli Majlis disarankan meletak jawatan jika tidak mampu menggalas harapan rakyat. Selagi mereka berada di situ maka selagi itu mereka akan menjadi punca fitnah kepada parti dan Islam. Mereka hanya mampu menyalahkan orang lain sedangkan mereka tidak langsung berusaha memperbaiki kerosakan yang berlaku.

Ali Abdullah
Penyelaras UNGGAS & LANDAS Langkawi