SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

11 Sep 2010



Ahli Parlimen PKR ditipu geng Azmin

Posted by Admin on 9/06/10 • Categorized as Esei,msk

Pagi tadi, Kamarul Baharin Abas membuat sidang media untuk memberitahu seramai 18 ahli parlimen PKR menyokong Azmin sebagai Calon Timbalan Presiden. Tapi apa yang aku nampak, ini cerita lama. Taktik ini dilakukan oleh Anwar masa nak lawan Ghaffar Baba. Dan sekarang, Azmin pulak buat taktik macam ni. Taktik ini dinamakan taktik kilas tangan kebelakang.

Tak sampai beberapa jam, beberapa Ahli Parlimen PKR yang disebut dalam sidang media tersebut menafikan bahawa mereka menyokong Azmin.

Ada yang memberitahu bahawa mereka tidak tahu menahu bahawa sidang media tersebut adalah untuk menyatakan sokongan kepada Azmin. Tapi biasalah. Semua orang takut dengan Azmin sebab Azmin berlindung dibelakang Anwar. Siapa yang berani bercakap secara terus terang, siap la kena pancung selepas ini.

Yang berani bercakap hanyalah Tian Chua dan Sivarasa. Yang lain semua diam sebab takut tindak balas dari Azmin. (berita sepenuhnya disini)

Taktik ini juga dibuat oleh Rafizi semasa mengumumkan barisannya tempoh hari. baca kat sini.

Others in Rafizi’s (left) team includes Pantai Jerejak state assemblyperson Sim Tze Tzin and Hutan Melintang state assemblyperson S Kesavan, who are vying for the position of vice-youth wing chief.

For the youth wing exco, the team’s candidates are Teja assemblyperson Chang Lih Kang, Halimey Abu Bakar, MA Tinagaran and Saifullah Zulkifli, as well as present Kota Kinabalu Youth chief Jafery Jomion.

Dalam team Rafizi, ada seorang ADUN yang boleh dikatakan popular dalam AMK. Dia dikatakan termasuk didalam team Rafizi, padahal dia sendiri tidak pernah diberitahu. Bukan itu saja, ADUN ini akan bertanding menentang team Rafizi!! Masuk team mana, aku tak tau.

Lebih menarik, mereka yang begitu kuat dibelakang Azmin adalah mereka yang menentang Khalid Ibrahim di Selangor