SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

5 Jan 2011

PKR SABAH BERMASALAH?

dari: Malaysiakini

PKR Sabah dilaporkan menghadapi masalah kepimpinan apabila 15 daripada 25 ketua cabang meluahkan rasa tidak yakin terhadap ketua PKR negeri, Ahmad Thamrin Jaini dan mahu Ansari Abdullah dilantik meneraju parti itu.

Gesaan itu yang dibuat beberapa jam sebelum bekas naib presiden parti, Datuk Jeffrey Kitingan membuat pengumuman rasmi keluar parti, adalah bersandarkan pandangan bahawa hanya melalui Ansari, PKR Sabah mampu memberi cabaran pada pilihan raya umum akan datang.

Jurucakap kumpulan berkenaan, Anthony Mandiau yang juga ketua cabang Kota Marudu berkata, semua mereka kecewa dengan cara Thamrin menguruskan parti.

"Beliau (Thamrin) tidak melakukan apa-apa untuk memimpin parti. Sebagai ketua peringkat negeri beliau tidak ada hala tuju dan telah gagal dalam menjalankan tugasnya, malah juga melemahkan PKR Sabah," katanya pada sidang akhbar, di Kota Kinabalu hari ini.

Anthony berkata, sebagai ketua peringkat negeri, adalah penting bagi Thamrin menggubal dan melaksanakan strategi untuk menjadikan PKR Sabah rakan yang kuat dalam pakatan pembangkang di negeri itu.

- Bernama