SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

23 Mac 2008


BR KUASI TERENGGANU?

Terengganu akan tubuh kerajaan Bebas ( bekas umno) dan PAS

Posted on Sunday, March 23 @ 08:17:33 MYT by greenboc



Sebelas dari 23 Adun umno di beritakan telah mengikrarkan sokongan kepada perlantikan Mat Said sebagai MB baru dan apabila mereka di ambil tindakan tatatertib oleh UMNO kerana membelakangi Dollah , kemungkinan besar satu kerajaan campuran BEBAS ( bekas umno) dan PAS akan di dirikan di Terengganu Darul Iman. Inshaaallah perkara ini akan berjalan lancar..


Mengikut berita dari sumber yang di percayaai , sebelas ADUN umno telah memberi sokongan kepada perlantikan Mat Said menggantikan Idris anak emas Dollah Badawi. Mengikut SU umno Mamak adnan, mereka akan di buang parti . Di jangkakan apabila di buang oleh umno adun ini akan bergabung dengan adun PAS dan membentuk sebuah kerajaan gabungan antara adun bekas umno yang di kategori BEBAS dengan adun PAS dan membentuk kerajaan yang valid di sisi pelembagaan negara. Perundingan di jangka akan di laksanakan melalui wakil masing masing bagi menjayakan proses penubuhan kerajaan baru terengganu bagi memberi kesahjahteraan kepada rakyat terengganu.


Ini adalah untuk memecahkan kebuntuan yang sengaja di cipta oleh UMNO untuk menunjukkan monopoli kuasa mereka terhadap orang melayu. Dari segi pelembagaan mereka yang di buang parti bertukar menjadi BEBAS dan boleh bergabung dengan mana mana parti yang lain untuk membentuk kerajaan.


Perkara ini telah lama berlaku di Canada dan eropah di mana parti bebas boleh menentukan bentuk kerajaaan campuran yang baru kerana ideologi tidak penting dalam sistem demokrasi. Istiadat perlantikan MB akan di laksana pada pukul 8.30 am dan mengikut sumber di percayai , instiadat ini di laksanakan secara DALAMAN dengan BAKAL MB SAJA YANG HADIR. Ini pun masih sah di sisi undang undang kerana kehadiran 23 adun yang lain hanya ATAS JEMPUTAN ISTANA"