SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT -505 KELANA JAYA

21 Mac 2008

NEGARA TERLEPAS PANDANG

setinggan yang perlu diberi Perhatian

Projek PKB yang sakit dan TERLEPAS PANDANG

Kuah, Langkawi
22hb.mac, oleh: ybmat
Dalam lawatan saya ke sebuah Kampung Tepi Laut, Kuah lebih kurang 200 meter daripada Jalan Utama Kuah ke Kelibang yang dalam Kawasan Bandaraya Pelancungan saya amat terkejut dengan keadaan rumah-rumah di kampung tersebut. Dengan tiada sistem peparitan dan kemudahan jalan yang sesuai juga mereka terpaksa membayar RM50.00 untuk bekalan air, RM50.00 bekalan letrik sebulan. Itupun belas ihksan dari pendunduk kampung sebelah, dari maklum balas penduduk tersebut mereka telah duduk di kampung tersebut lebih dari 15 tahun.
Dan mereka hanya memohon jasa baik kepada Pihak yang berkenaan supaya dapat menguruskan dalam menyediakan kemudahan asas setahap dengan status Bandaraya. Dan mereka berharap agar dengan Kerajaan Negeri yang baru tidak memberi alasan yang sama dengan kerajaan yang lalu dengan alasan ` terlepas pandang ' .
Berhampiran dengan Kampung tersebut satu projek perumahan yang diusahakan oleh anak syarikat kerajaan negeri (Permodalan Kedah Berhad) yang telah ditinggalkan usang lebihkurang 4 tahun yang lepas tiada berita. Mengikut bakal pembeli yang terinaya beliau telah membayar sebanyak RM800.00 untuk mendapatkan borang rumah tersebut, dan sehingga hari ini tiada sebarang berita dari Pemaju tersebut. Mungkin ini juga mereka Terlepas Pandang.
Dan cuba anda perhatikan sebagai rakyat malaysia segala permasalahan yang berlaku hari ini apa yang diperkatakan dengan alasan terlepas pandang. Biarpun dengan perkara-perkara besar menglibatkan dasar-dasar negara dan sebaginya.